آماده سازی برای کنکور دی ماه | هفته آخر کنکور

به هفته آخر کنکور رسیدیم و بالاخره وقت آن رسیده که سر جلسه کنکور بروید و آن‌چه که در طول این مدت خوانده‌اید و آموخته‌اید را در آن روز مهم ارائه بدهید و نتیجه تلاش‌ها و زحماتتان را ببینید.

🔰مطالب جدید ممنوع

بعضی از داوطلبان فکر می کنند در هفته آخر کنکور باید خیلی بیشتر درس بخوانند و به دنبال یادگیری مطالب جدید و منابع جدید می‌روند. اما اگر می‌خواهید در هفته پایانی موفق‌تر عمل کنید، به دنبال منابع ، سرفصل‌ها و تست‌های جدید نروید. زمان کوتاه باقی مانده تا کنکور دی ماه به هیچ وجه وقت مناسبی برای خواندن مطالب جدید نیست و باید به مطالبی که تا به امروز خوانده اید اکتفا کنید و سعی کنید تسلط خود را در آن دروس افزایش دهید.

زمان باقی مانده تنها فرصتی برای مرور خلاصه نویسی‌ها و یادداشت‌هایتان می باشد.

🔰تندخوانی، مخصوص هفته آخر کنکور

برای هفته آخر باید برنامه‌ای مختص زمان کوتاه خود داشته باشید. شما دیگر وقتی برای یادگیری مطالب جدید ندارید پس هر آن‌چه که از درس‌هایتان باقی مانده را کنار بگذارید و صرفا به مرور و تندخوانی خلاصه‌نویسی‌هایتان بپردازید. آرام و با جزییات ورق زدن کتاب‌ها و جزوه‌ها را فراموش کنید. به سرعت خلاصه‌‌نویسی‌ها یا حاشیه‌نویسی‌های خود را تورق کنید و تیترها و قسمت‌های هایلایت شده را بخوانید و بیش از حد برای خواندن هیچ موضوعی وقت نگذارید. سریع مرور کردن چند مزیت برای شما دارد. نکاتی که حاشیه نویسی کرده‌اید که معمولا نکات تستی و مهم هستند یا بخش‌های هایلایت شده برای شما مرور می‌شود. و تسلط شما برای پاسخگویی به سوال‌ها بیشتر می‌شود.

🔰 تمرین تست‌های سال‌های گذشته

اگر کتاب یا مجموعه کاملی از آزمون‌های کنکور سال‌های گذشته دارید، حتما تست‌های آن را پاسخ دهید. اگر به کتاب‌های تستی دسترسی ندارید، می‌توانید تست‌های سال‌های گذشته را اینترنت استخراج کنید و به آن‌ها بپردازید.

نکات تست‌هایی که به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید و مهم بوده را به یادداشت‌ها و خلاصه‌های خود اضافه کنید و آن‌ها را تمرین کنید.

🔰مدیریت زمان سر جلسه کنکور

در هفته آخر کنکور، روش‌های کنترل و مدیریت زمان در جلسه آزمون را حتما تمرین کنید. با تمرین متدهایی مثل روش ضربدر و منفی، روش زمان‌های نقصانی و استراتژی بازگشت، زمان کم نمی‌آورید. هم‌چنین با نشانه‌دار کردن سوال‌های سخت و وقت‌گیر با علامتگذاری‌هایی مثل ضربدر یا منفی، آن‌ها را مشخص می‌کنید و در نتیجه تعداد تست‌هایی که پاسخ اشتباه به آن می‌دهید کمتر می‌شود. بد نیست بدانید که همه ساله تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در روز کنکور درصد های منفی کسب می کنند. کنکور، آزمون بخت آزمایی نیست؛ آزمون سرعت هم نیست؛ کنکور، آزمون دقت است.

🔰از تخمین رتبه در هفته آخر کنکور دوری کنید

خیلی از داوطلبان در هفته آخر کنکور به دلیل استرس زیادی که دارند، مدام تخمین رتبه انجام می دهند تا با توجه به آمادگی که تا حالا کسب کرده اند، با در نظر گرفتن درصد دروس احتمالی بدانند چه رتبه ای در انتظارشان است و در چه رشته ها و دانشگاه هایی ممکن است قبول شوند. تخمین رتبه در هفته آخر کنکور فایده ای ندارد چرا که سطح سوالات کنکور اصلا قابل پیش بینی نیست و شما به طور قطع نمی توانید حدس بزنید که وضعیت پاسخگویی تان به سوالات در جلسه کنکور چگونه است و چه عملکردی خواهید داشت.

🔰تنظیم ساعت خواب و بهبود تغذیه

همان‌طور که گفته شد، بهتر است هفته آخر کنکور ساعت مطالعه خود را کمتر کنید و سعی کنید صبح ها زود بیدار شده و شب ها زودتر به رخت خواب بروید. این کار علاوه بر ایجاد فرصت بازیابی اطلاعات برای مغز شما ، آرامش و تمرکز ذهنیتان را نیز افزایش می دهد و همینطور در موفقیت شما تاثیر به سزایی دارد و شما شاهد معجزه در هفته آخر کنکور خواهید بود.

مراقب سلامت خود باشید و غذاهای خوب و مقوی میل کنید. اگر عادت به خوردن صبحانه ندارید سعی کنید در روزهای پایانی تا کنکور هر روز صبحانه مقوی میل کنید تا در روز کنکور نیز بتوانید پس از میل کردن صبحانه سر جلسه کنکور آماده شوید. در وعده ناهار سعی کنید حتما از گروه کربوهیدرات‌ها مصرف کنید و در وعده های شام سبک تر غذا بخورید تا خوابی راحت و با آرامش را تجربه کنید.

🔰شبیه سازی فضای کنکور

توصیه ما این است که در هفته پایانی کنکور، فضای حوزه امتحانی را برای خود شبیه سازی کنید یعنی همان لباس هایی که میخواهید به تن داشته باشید، صندلی، مداد، سوالات مشابه آزمون و… را تهیه کنید تا بتوانید در یک فضای مشابه کنکور تجربه ای داشته باشید.

در این یک هفته هر روز سوالات کنکور سراسری سال های گذشته با زمانبندی کنکور امسال برای هر دفترچه را انجام دهید تا مدیریت زمان سر جلسه کنکور نیز به دستتان بیاید.

هنوز هم برای موفقیت دیر نیست، در این روزهای پایانی به توانایی‌های خود شک نکنید و از رقبایی که خسته شده اند سبقت بگیرید. مشاورین با تجربه ما میتوانند با ارائه برنامه ای فشرده و اصولی روزهای باقیمانده تا کنکور شما را تبدیل به روزهای طلایی و سرنوشت ساز زندگی شما کنند. همچنین اگر قصد شرکت در کنکور خرداد ماه را دارید، می‌توانید از مشاوره کنکوری آکادمی دکتر اکبری استفاده کنید.

برای داشتن یک مشاور که در تمام مراحل همراه شما باشد شرایط مشاوره را دنبال کنید.

لینک شرایط مشاوره

دکتر محمد سعید اکبری

مشاور و مدرس کنکور

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

رشته دامپزشکی

آنچه در این پست میخوانید 🔰دامپزشکی در دانشگاه 🔰 دروس رشته دامپزشکی 🔰 بازار کار رشته دامپزشکی 🔰 شرح وظایف…

بیشتر بخوانید

معرفی رشته مامایی

آنچه در این پست میخوانید 🔰تاریخچه مامایی 🔰 دوره کارشناسی 🔰 شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته‌های مجاز با…

بیشتر بخوانید

رشته اتاق عمل

آنچه در این پست میخوانید 🔰تاریخچه رشته اتاق عمل 🔰وظایف کارشناس اتاق عمل 🔻اسکراب 🔻سیرکولر 🔰 بازار کار رشته اتاق…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.