عوامل کاهش ساعت مطالعه

5 عامل کاهش ساعت مطالعه

معمولا اکثر بچه‌های کنکوری، از ساعت پایین مطالعه‌شان شاکی و ناراحت هستند. حتی با وجود تلاش های زیاد ساعت مطالعه‌شان بالا نمی‌رود. بعد از بررسی، می‌توانید متوجه شوید که چه چیزهایی مانع افزایش ساعت مطالعه این افراد است. در این مقاله پنج عامل کاهش‌دهنده ساعت مطالعه دانش آموزان را بررسی خواهیم کرد. سعی کنید که از این عوامل دوری کنید:

تعجب

🔰 عدم برنامه ریزی یا برنامه نادرست

بعضی از دانش‌آموزان، برای مطالعه و درس خواندن برنامه ریزی نمی‌کنند و صبح که از خواب بیدار می شوند تازه تصمیم می‌گیرند که چه درسی را بخوانند. این حالات به دلیل سردرگمی و نداشتن نظم، ساعات زیادی را هدر می‌دهد و در بعضی موارد مهم برنامه ریزی نادرست است که باعث این موضوع می‌شود.

🔰 افراط و تفریط

حتی خیلی از داوطلبان با سطح خوب و قوی هم دچار مشکل افراط و تفریط هستند. به این صورت که تصمیم می‌گیرند که هرروز ساعات زیادی درس بخوانند،‌ اما وقتی صبح از موعد مقرر دیرتر بیدار می شوند، به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند ۱۵ ساعت درس بخوانند و تصمیم می‌گیرند کل روز را از درس خواندن صرف نظر کنند.

🔰 درگیر مسائل حاشیه‌ای شدن

بعضی وقت‌ها حین درس خواندن آن قدر خودتان را درگیر حواشی می‌کنید که اصل موضوع یعنی کنکور و موفقیت را از یاد می‌برید و فراموش می‌کنید که کلاس‌ها و آزمون‌ها فقط ابزاری برای رسیدن شما به هدفتان است. حواشی فقط زمان شما را بیهوده هدر می‌دهد.

🔰 افکار مخرب و استرس های بی مورد

تعجب

گاهی حین درس خواندن مدام به این فکر می‌کنید که دو ماه دیگر چه چیزهایی را خوانده باشید، یا سر جلسه قرار است چه اتفاقی برای شما بیفتد، چه چیزی در انتظارتان است، یا مدام درگیر استرس هستید که به هدف و رتبه و دانشگاه دلخواهتان نرسید.

🔰 دشمنان وقت، گوشی و تلویزیون

عدم تمرکز

این مشکل را نه تنها دانش آموزان، بلکه افراد دیگر هم دارند و وقت زیادی را صرف گوشی و تلویزیون می‌کنند. حتما پیش آمده که گوشی را در دست می‌گیرید و یا پای تلویزیون می‌نشینید و قصد دارید فقط مدت کمی را صرفا آن کنید، ولی یک دفعه به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید که ساعت‌ها گذشته و شما همچنان درگیر گوشی هستید. در نهایت به خاطر این‌که چند ساعت از وقت‌تان را هدر داده‌اید استرس می‌گیرید و بقیه روز را هم تمرکز ندارید.

امیدوارم که شما بتوانید از این عوامل دوری کنید و از وقتتان به بهترین شکل استفاده کنید.

دکتر محمد سعید اکبری

مشاور و مدرس کنکور

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

بهبود مطالعه با قانون ۵ ساعت بنجامین فرانکلین

آنچه در این پست میخوانید 🔰 تاریخچه روش ۵ ساعت 🔰 روش ۵ ساعت چیست؟ 🔻 مولفه‌های مهم قانون ۵…

بیشتر بخوانید

روش مطالعه زیست

آنچه در این پست میخوانید شیوه مطالعه درس زیست شناسی 🔰 مهم‌ترین عامل: روزانه مطالعه کردن 🔻 انتخاب روش مطالعه…

بیشتر بخوانید

چگونه رتبه برتر شویم

آنچه در این پست میخوانید برنامه روزانه دانش آموزان موفق 🔰 بیدار شدن به محض شنیدن صدای آلارم 🔻 با…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.