مدیریت زمان در استفاده از گوشی

🔰 ۷ راهکار برای استفاده کمتر از گوشی همراه

اعتیاد به گوشی یا تلفن همراه، مسئله‌ایست که بسیاری از ما درگیر آن هستیم بدون اینکه بدانیم چطور باید با آن مقابله کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده که به قصد جواب دادن به یک پیام گوشی را در دست گرفته‌اید و وقتی به خودتان آمده‌اید که ساعت‌ها گذشته. دسترسی راحت و سریع به اینترنت ما را به وقت گذراندن با تلفن همراه بیشتر ترغیب می‌کند.

احتمالا شما هم ضرب‌المثل “آب رفته به جوی برنمی‌گردد” را شنیده‌اید. زمان مهم‌ترین و باارزش‌ترین دارایی همه ماست و یکی از چیزهایی که بیش از هر چیزی زمان ما را در روز هدر می‌دهد اینترنت و شبکه‌های مجازی است.

زندگی همه ما به اینترنت گره خورده است و کارهایمان، درس خواندن‌مان، هماهنگی‌ها و حتی برخی از کارهای اداری با اینترنت انجام می‌شود. دیگر کسی را نمی‌بینیم که این روزها با تلفن همراهش سروکار نداشته باشد. پس لازم است برای مدت زمانی که صرف گوشی همراه خود می‌کنید مدیریت داشته باشید.

با ما همراه باشید تا برای حل این مشکل ۷ راهکار کاربردی به شما ارائه دهیم:

🔰 نوتیفیکیشن‌‌ برنامه‌ها را غیرفعال کنید

نوتیفیکشن‌ها از بزرگترین حواس‌پرتی‌های امروز ما هستند. با هر نوتیفیکیشن که بر روی صفحه گوشی ما ظاهر می‌شود، ما بیشتر برای چک کردن تلفن همراه خود وسوسه می‌شویم. در حالی که اکثر این پیام‌ها ضروری هم نیستند.

🔰تعیین کردن ساعات مشخص

اگر هر لحظه گوشی را برای جواب دادن به پیام‌ها برمی‌دارید، با حفظ تمرکز خداحافظی کنید. بهتر است ساعات خاصی را برای این‌کار مشخص کنید و تمامی پیام‌هایتان را راس آن ساعت چک کنید. به خانواده و دوستانتان هم اطلاع دهید که اگر کار ضروری‌تری دارند با شما تماس بگیرند. مثلا هرروز بعد از نهار ساعت ۳ ظهر، مدتی مشخص را برای پاسخگویی به پیام‌ها تعیین کنید و به گفت‌وگو با دوستانتان بپردازید. با انجام این کار دیگر ذهنتان در طول روز مشغول پاسخ دادن به پیام‌ها نخواهد بود.

🔰پنهان کردن اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی

هرچقدر که اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی بیشتر در دسترس شما باشند، بیشتر برای چک کردن آن‌ها ترغیب می‌شوید. سعی کنید آن‌ها را در صفحه اصلی گوشی‌ قرار ندهید. می‌توانید برای آن‌ها یک پوشه بسازید و همه برنامه‌ها را در یک پوشه قرار دهید‌ و آن‌ را در صفحه‌ای که کمتر به سراغش می‌روید قرار دهید.

🔰 استفاده نکردن از موبایل حین شارژ شدن

اکثر ما تا وقتی که شارژ موبایل‌مان تمام نشود آن را کنار نمی‌گذاریم. قبل از تمام شدن شارژ گوشی آن را کنار بگذارید و تا زمانی که شارژ آن کامل می‌شود از آن استفاده نکنید. این کار هم به سلامت تلفن همراه و هم سلامت خودتان کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید با این وسوسه مقابله کنید، از اپلیکیشینی که به شما معرفی خواهم کرد استفاده کنید:

🔽اپلیکیشن off the grid

high-angle-handsome-man-looking-phone-min

با این برنامه دیگر نمی‌توانید از گوشی خود حین شارژ شدن استفاده کنید. چون برای مدت زمان مشخصی گوشی‌تان را قفل می‌کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید آن را باز کنید. البته می‌توان تعدادی شماره ضروری را به آن وارد کرد و در طول مدتی که قفل است، در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

🔰برنامه‌ریزی برای ساعات انجام کارها

یکی از دلایلی که باعث غرق شدن ما در فضای مجازی می‌شود، نداشتن برنامه منظم و مدون است. در پایان هرشب برای روز بعدتان برنامه بریزید که وقتی گوشی‌تان را در دست می‌گیرید، بدانید که زمان‌تان محدودتر از آن است که آن را با چرخ زدن در فضای مجازی هدر بدهید. هم‌چنین می‌توانید برای انجام دادن وظایفتان در ساعت مشخص یادآور تنظیم کنید که برایتان یادآوری شود.

🔰حذف بازی های روی گوشی

اکثر نوجوانان از بازی های آنلاین لذت می برند و ممکن است ساعت‌ها از وقت خود را صرف انجام بازی‌های اینترنتی کنند. ب پیشنهاد می‌کنیم که بازی‌های نصب شده روی گوشی خود را حذف کنید و هنگام درس خواندن اینترنت گوشی را قطع کرده که کمتر سراغ بازی‌های گوشی‌تان بروید.

🔰جنگلی که شما را از گوشی همراه دور می‌کند

با اپلیکیشن forest می‌توانید در بازه زمانی‌ای که خودتان مشخص می‌کنید، با استفاده نکردن از تلفن همراه صاحب یک درخت زیبا شوید و هرچقدر دیرتر به سراغ گوشی‌تان بروید، درختان بیشتری در جنگل‌تان رشد می‌کند، اما اگر زودتر از موعد به سراغ گوشی خود بروید، درخت‌تان خشک می‌شود.

🔽ویژگی جذاب Forest

این برنامه دوستدار محیط زیست است و با به دست آوردن هر 2500 امتیاز، یک درخت به صورت واقعی کاشته می شود. پس اگر شماهم دوستدار محیط زیست هستید، با این روش با یک تیر دو نشان زده‌اید و هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید هم یک درخت کاشته‌اید.

در این مقاله تلاش کردیم که به جای حذف کامل تلفن همراه یا برنامه‌ها، راهکارهایی برای کمتر استفاده کردن از آن‌ها را به شما آموزش دهیم. حالا نوبت شماست که سعی کنید بیشتر در لحظه زندگی کنید و کمتر از اینترنت استفاده کنید.

photo_2021-09-15 20.12.47

دکتر محمد سعید اکبری

داروساز و کارآفرین

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

رشته دامپزشکی

آنچه در این پست میخوانید 🔰دامپزشکی در دانشگاه 🔰 دروس رشته دامپزشکی 🔰 بازار کار رشته دامپزشکی 🔰 شرح وظایف…

بیشتر بخوانید

معرفی رشته مامایی

آنچه در این پست میخوانید 🔰تاریخچه مامایی 🔰 دوره کارشناسی 🔰 شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته‌های مجاز با…

بیشتر بخوانید

رشته اتاق عمل

آنچه در این پست میخوانید 🔰تاریخچه رشته اتاق عمل 🔰وظایف کارشناس اتاق عمل 🔻اسکراب 🔻سیرکولر 🔰 بازار کار رشته اتاق…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.